У газеті "Чернігівщина" за 16 травня 2013 року № 20 в статті Людмили Смик "Кому потрібніший дитсадок у Прилуках?" викладені неправдиві факти щодо переведення дошкільного навчального закладу № 23 компенсуючого типу (спеціальний) у вільні приміщення дошкільного навчального закладу № 26.
З цього приводу надаємо наступну спростовуючу інформацію.
Всім добре відомо, що у сучасній системі
дошкільної освіти взятий курс на всебічний розвиток кожної особистості, на
створення умов для розкриття її здібностей, а особливо, коли це діти з обмеженими
освітніми можливостями. Згідно листа Міністерства освіти і науки України від
12.04.13 р. № 1/9 – 281 «Про організацію роботи з дітьми ,що мають
особливі потреби» управління освіти
Прилуцької міської ради велику увагу
приділяє впровадженню інклюзивної освіти саме в нашому місті.
Хотілося б процитувати думку Нормана
Кунка: «Коли інклюзивне навчання буде повністю опановано, ми зможемо
відмовитися від ідеї, що всі діти для того, щоб приносити користь суспільству,
мають бути схожими один на одного. Замість цього будемо шукати і підтримувати
таланти властиві всім людям. Ми починаємо розглядати нетипові способи, щоб
виховати корисних членів суспільства, і в процесі цієї роботи ми зможемо дати
всім дітям відчуття, що вони потрібні».
Процес залучення надає дітям та їх
сім’ям широкі можливості для вибору, сприяє повному розкриттю дитячого
потенціалу, навчає розуміти і поважати людську індивідуальність. Саме в такому
довкіллі, де вся увага сконцентрована на діяльність дітей, де поважають і
задовольняють індивідуальні потреби, можуть ефективно навчатися і здорові діти,
і діти з різними вадами і специфічними потребами.
Діти-інваліди, залучені до звичайного
життя, стають повноцінними членами суспільства і часто не лише потребують
підтримки громади, а й, навпаки роблять свій внесок у загальну справу. Суспільство
багато втрачає, якщо певна його частина
не залучена до активного і продуктивного життя. Діти, які граються і навчаються
поряд із звичайними, стають компетентними, незалежними, працьовитими людьми,
завжди готовими прийти на допомогу іншим. А здорові діти мають можливість
проявляти свої почуття доброти, людяності, співчуття та співпереживання,
бажання допомогти слабшому, чого так не вистачає зараз у нашому житті.
Необхідність такого підходу і привела
наш колектив до того, що прагнемо функціонувати за сьогоднішньою моделлю. А це
означає: з пристосованого приміщення, де взимку часто трапляються негаразди із
застарілою системою опалення, де зроблений ремонт лише в одній групі, а інша
група та коридори потребують капітального ремонту, - перейти в просторе, світле, де будуть встановлені
душові кабінки,функціонуватимуть спортивний та музична зали,
фізіотерапевтичний, психологічний, масажний, логопедичний та дефектологічний
кабінети, причому всі вони будуть окремі, а не так як зараз - всі спеціалісти розміщуються
в одному кабінеті. Уже на сьогодні виділені кошти міською радою на придбання
сенсорного та фізіотерапевтичного обладнання на суму 48 тисяч гривень, будуть
виділені також кошти на капітальний
ремонт типових просторих кімнат . Це можливо тільки завдяки поєднанню зусиль
управління освіти та виконавчої влади і вони не залишились осторонь вирішення
цих важливих проблем. Їхня спільна злагоджена робота спрямована на покращення умов розвитку особистості
дитини з особливими освітніми можливостями в сучасному суспільстві. А
педагогічний колектив за таких умов матиме можливість реалізувати свій освітній
потенціал та працювати творчо на благо розвитку майбутнього нашого покоління.

|